JUKOLA 2013

Åkte på fredag eftermiddag iväg mot Jämsä och då vi kom fram for vi och checkade lite på tävlingsplatsen och sprang en kort träningsbana där. Sen for vi till stugan och sov en skön natt.
 
På lördag åkte vi till tävlingsplatsen och la upp tält osv.. Klockan 14 var det dags för damernas Venla start. Jag sprang sträcka 3 och mitt lopp flöt på super bra. Sprang riktigt hårt också, sällan man kan springa så hårt. Tog dessutom upp 25 placeringar! Alla andra i laget sprang också bra och vi slutade på 61:a plats, vilket är riktigt bra om man tänker på att det var ca 1000 lag med.
Sen blev det att chilla, vila, äta och sova för att ladda upp till nattens drabbning. Vi hade nämligen fixat ett damlag till herrarnas Jukola. Starten gick 23.00 och ca 1600 lag sprang in i skogen i mörkret med lampor på huvudet. Jag hade sträcka 4 och vaknade ca 03.00 mitt i natten för att laga mig klar att fara ut och tävla. Lite före fem fick jag fara ut och det var riktigt riktigt kul att springa på natten. En helt ny upplevelse. Nog för att det var ljust när jag sprang, men ändå.
Efter loppet for jag och sov någon timme till innan vi tog ner alla tält och chillade lite innan vi hoppade på bussen hem igen.
 
Jukola är något alla borde få uppleva någon gång i sitt liv. Så mäktig som denna tillställning är så går man nog miste om massor om man inte är där ;) Ganska kul också när det är tusentals tält utspridda på på tävlingsområdet där alla sover och det är full fart hela natten där. Älskar feelisen man får!
 

Tack alla för en super helg igen, det var super kul! Och nu efter en natt med inte allt för mycket sömn tänker jag sova en lååång natt..
Och efter några rätt så intensiva veckor så väntar en lugn vecka för att vila upp mig till nästa vecka då vi sticker till Sälen på läger, skojj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0