FM GULD!

Hade en helt amazing helg som jag tänkte berätta lite om nu.
Åkte som sagt på torsdagen efter skolan upp till Syöte och på fredagen när vi vaknade for vi iväg på en träning för att testa lite på terrängen. Kändes helt bra då, även om man var ganska ovan med terrängen. Chillade sedan resten av kvällen och på lördag var det dags för långdistans kval. Gick inte speciellt bra, bommade en hel del smått överallt så tiden rann iväg. Men det var bara kval, så det gjorde inte så mycket utan var bara att ladda om till söndagens final och hoppas på bättre flyt.
 
Och flytet, ja det hittade jag verkligen. Hamnade att vänta läänge i starttröskeln på söndag, och innan det var dags att börja värma upp var jag hur taggad som helst. Kände mig rätt så lugn på startlinjen, inte allt för nervös. Avståndet till första kontrollen var långt, det räckte just under 15min att springa det. Hittade kontroll efter kontroll direkt och vips var jag inne på slutspurten och fick höra att jag kom in som ledare i mål. Blev sedan några nervösa minuter under nerjoggningen innan det var klart att jag hade tagit guldet. wihoo. Segermarginalen blev endast 6 sekunder, så man kan lugnt säga att jag hade sekunderna på min sida denna gång.
 
För övrigt så var banan i finalen en av de tyngsta jag någonsin sprungti, upp och ner all the time. Men å andra sidan en bana som passade väldigt bra till mig!
Och guldet kom helt klart som en överraskning, hade verkligen inte trott det. Så nu är jag helt otroligt nöjd, kunde absolut inte blivit en bättre helg uppe på pikku-syöte berget.
 

Och nu till en sak som är lite sämre.. Sändningen verkar ha något fel här i Vörå, så har haft "ingen service" på telefonerna våra i 3 timmar nu.. Går varken att ringa, använda internet eller ingenting.. suck..
 
Och ni ska få se mera bilder en annan dag. Ska få några av Ellen och föra över från telefonen, men ni dom kommer snart..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0