Idag kände jag inte för någon rubrik.

Fredagen bestod som vanligt av skolan och sista dagen på period två. Hjälp vad tiden gått snabbt. På kvällen hade jag det fruktade mattestet. Det "riktiga", alltså där man mäter syreupptagningen osv, med masken för näsan/munnen. Är faktiskt helt nöjd med min prestation, vissa områden var bättre och vissa ungefär lika som ifjol. Och som vanligt är de sista minutrana på mattan otroligt jobbiga mentalt. Man vill så gärna bara stanna mattan, men ändå finns det någon liten del av hjärnan som kämpar vidare tills man knappt hålls på benen mera. Och känslan efteråt, ja den är oslagbar. På kvällen blev det välförtjänt glass och idol kollande.
 
 
Lördagens program var att fara lite söderut och hälsa på en massa släktingar eftersom det är farsdag idag. Hade en rolig stund med kusin hos fammo också. Hann även träna och läsa på hälsokunskaps prov (som jag är tvungen att skriva i morgon, eftersom jag var i Portugal när dom hade det..).
 
Idag vaknade jag av att det regnade och tänkte nej. For i alla fall iväg på Femmans ultralång mästerskap. Sprang tillsammans med Hannes och Jonas hela banan, i lugn långlänksfart. Och det snöade precis heela vägen och blev lite smått kallt mot slutet. Så det var obeskrivligt skönt att hoppa in i en varm bil och ta av sig alla genomblöta och kalla kläder och sen gå i bastun. Ännu bättre blev det när mamma hade gjort en god farsdags lunch (Grattis på farsdagen pappa♥). Har nu på eftermiddagen kollat Suomen cup och läst på prov.
 
'
 
Och denna helg har bara rusat iväg och snart åker jag tillbaka till Vörå för en ny skolvecka, ny period och nya ämnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0